Polacy nie wyobrażają sobie życia bez pieczywa

Aż 98% Polaków jada pieczywo, a 80% z nich robi to przynajmniej raz dziennie – wynika z badania Kantar Millward Brown na zlecenie sieci Netto. To samo badanie pokazuje, iż nasi rodacy kupują pieczywo także coraz bardziej świadomie. Na sprawdzony, ceniony smak, jako kryterium ważne i najważniejsze, wskazuje 83% ankietowanych.Kilkudniowa świeżość pieczywa jest ważna dla 68% osób. Na trzecim miejscu znalazła się wysoka jakość składników (65%), a następny jest fakt wyrabiania pieczywa przez lokalną piekarnię (64%) oraz tradycyjna receptura chleba czy bułek (59%). To pokazuje, że poszukiwany jest przede wszystkim chleb świeży, naturalny, wykonany z dobrych produktów. Wielu kojarzy się on ze smakiem dzieciństwa i chlebem wypiekanym własnoręcznie z domu.
– Netto rozumie przywiązanie Polaków do jakości i smaku tradycyjnego pieczywa, dlatego współpracujemy z lokalnymi dostawcami, by móc każdego dnia oferować naszym klientom świeży i smaczny chleb – mówi Daniel Grabka, dyrektor zakupów Netto Polska.
Co ciekawe, Polacy wiedzą także całkiem sporo o samej metodzie wypieku chleba. Trzy czwarte słyszało o wypieku tradycyjnym, a dwie trzecie wie, na czym polega metoda odpieku pieczywa z mrożonego ciasta. Tego typu produkty są teraz popularne w wielu sieciach handlowych. Interesujące jest to, że konsumenci kupujący pieczywo wypiekane w sklepie są często przekonani, że jest ono przygotowywane ze świeżych składników. Deklaracje badanych pokazują, że Polacy chcieliby kupować produkty wykonane z najwyższej jakości składników, według tradycyjnych receptur, jednak mimo sporej wiedzy, nie zawsze jest ona pełna, szczególnie jeżeli chodzi o procesy produkcyjne artykułów, które każdego dnia wkładają do swojego koszyka.

O autorze: Redakcja